Wie Weltstädte auf die Herausforderungen der Zukunft reagieren

Globale Trends ziehen für Städte unterschiedliche Herausforderungen nach sich. Dementsprechend müssen sie mit individuellen Strategien und Lösungsmaßnahmen reagieren. Beispielsweise werden in einer Weltstadt schon Roboter entwickelt, während die andere noch an funktionierenden Sanitäranlagen arbeitet. Ganz unabhängig von Trendbegriffen wie „Smart City“ betrachten wir die tatsächlichen Maßnahmen, die die Städte ergreifen, um zukunftsfähig zu werden.  ...
Zum Artikel

The digitally transformed city

Today, maybe more than ever, digitalization plays a crucial role in our everyday life. It affects us on both a small scale e.g. for our mobile internet connection, and on a larger scale e.g. cities and their future development. There are different approaches to dealing with the role of digitalization in cities. One famous approach,...
Zum Artikel

Wie Ambulanzpartner die Gesundheitsversorgung digitalisiert

Das Unternehmen Ambulanzpartner hat sich einer der zentralen Herausforderungen der Digitalisierung im Gesundheitswesen gestellt: Mit einer Mischung aus sozialer und digitaler Dienstleistung wurde der häufig vorhandene Zielkonflikt aufgelöst, die Versorgungsqualität für den Einzelnen zu steigern, ohne dabei Kosten für den Patienten selbst zu verursachen oder die für die Allgemeinheit zu erhöhen. Was macht Ambulanzpartner genau?...
Zum Artikel

Die drei Stufen der Digitalisierung

Veränderung zwingt Unternehmen, Entscheidungen zu treffen. Ähnlich wie zu Zeiten der industriellen Revolution erfordert die digitale Ära eine wirtschaftliche Evolution. Nicht alle Unternehmen schaffen es, diesen Wandel erfolgreich zu gestalten. Manche Unternehmen verpassen ihre Chance. Andere hingegen verändern durch riskante Entscheidungen nicht nur ihr eigenes Geschäftsmodell, sondern auch ihre gesamte Branche. Eines der besten Beispiele...
Zum Artikel

Turn digital communication into a real competitive advantage

In digital business, the role of digital communication within marketing activities changes fundamentally. Digital communication can be a game changer for product development and even for the entire organization.
Zum Artikel

Machen Uber Mietfahrräder Berlin zur Smart City?

Die Antwort ist eigentlich ganz einfach: Nein, sie machen Berlin nicht zur Smart City.   Warum ist das so?   Das Ziel dieses Blogartikels ist es, unsere Perspektive zur Smart City zu erklären und darauf aufbauend zu untersuchen, wie die Uber „Jump“ Fahrräder in dieses Konzept der Smart City einzuordnen sind.   Rote, elektrische Mietfahrräder...
Zum Artikel

AI in digital healthcare doesn’t lead to robodocs

Robots won’t replace doctors, but they should assist them. Especially in healthcare, we still want contact with actual humans. These doctors and nurses are collecting massive amounts of data that lay unused in hospital files. Machine learning technologies are currently disrupting the market and are creating opportunities through interlinking of data, recognizing patterns and analyzing...
Zum Artikel

Test your digital campaigns with future facing data

In our blog article about A/B testing we dealt with experimentation in digital campaigns. In this article we will focus on the testing setup. A/B testing is a powerful tool, but it’s only effective if we ask the right questions. So let’s dig deeper into how to build ideal hypotheses in order to structure A/B...
Zum Artikel

Four stages to a completely customer centric company

Customer centricity comes in many forms. Only the fourth stage allows for true innovation. Customer centricity has become a much-talked-about issue in today’s digital marketing, although it is one of the oldest principles in economic history. But what does it mean? Every company agrees to ‚put their customer first.’ But there seems to be a...
Zum Artikel

Only by listening can you get heard

Customers aren’t vague shadows below the surface. Modern marketing techniques allow us to dive into their world, explore how they think and hear what they have to say. The key to meeting their needs is customer centricity. ‘Customer first’ seems to be a principle that every company claims for itself. But many organizations mistake customer...
Zum Artikel
We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

  • Privacy settings
  • Cookie Consent
  • Hubspot Consent
  • Google Analytics Consent

Privacy settings

You can adjust your personal consent settings here. You will find more information on each consent type in the respective section.

For more detailed information on our privacy policy have a look here.

Cookie Consent

Hubspot Consent

Google Analytics Consent